Iets hogers, een imposant kunstwerk tussen de ingang van de Paterskerk en de foyer bij DOMUSDELA.
Het vermoeden dat er een oude muur verscholen zat in het voormalige Augustinianum bestond al lang, toch was de vondst van een restant van de middeleeuwse muur enorme verrassing.
Marie Cécile Thijs fotografeert portretten en stillevens die refereren aan de oude meesters in de schilderkust, maar tegelijkertijd een hedendaagse kwinkslag bevatten.
Flylight is een lichtinstallatie die rechtstreeks een wisselwerking aangaat met zijn omgeving. Het is een interactief kunstwerk dat op meerdere plekken is opgehangen aan het plafond in De Knoop.
Het Maarschalkerweerd-orgel in De Paterskerk is niet zomaar een orgel. Michaël Maarschalkerweerd was de ‘grootste’ orgelbouwer uit zijn tijd.
De betonnen platforms met boomroosters op de binnenplaats van DOMUSDELA -ontworpen door Buro Lubbers- borduren voort op de artistieke principes over vormen en verhoudingen van Dom Paul Bellot.
Shylight, een lichtinstallatie van mechanische bloemen, bootst bloemen na die ’s nachts hun bladeren sluiten uit zelfverdediging en om hun hulpbronnen te behouden.
Op een beeldenpodium in De Foyer staan drie kerkbeelden die voorheen in De Paterskerk stonden. Deze beschermheiligen zijn gecombineerd met moderne kunstwerken uit het Van Abbemuseum.
Het Hoogaltaar uit De Paterskerk kreeg met respect voor het verleden een nieuwe plaats in DOMUSDELA.
Time and Again is een projectie op de wand van een grafisch vormgegeven lelie in een intens wit licht. In zes minuten ontluikt de lelie, bloeit zij op, sterft zij af en ontluikt opnieuw.
In de prachtige serre (tussen Brasserie Rita en de Binnenplaats) hangen twee houtsnedes die zowel refereren aan het verleden als aan het heden.
De kroonluchters van Bellot zijn een mooi voorbeeld van art-decovormgeving, waarin nieuwe technologie (elektrisch licht in dit geval) ambachtelijk werd geïntegreerd in de architectuur van het gebouw.